Misteri 22 peluru bertaburan

Posted by admin on 7:05 PM


BEBERAPA butir peluru ditemui atas rumput di tepi lebuh raya.


KULIM - Sekumpulan penarik kereta terkejut apabila menemui 22 butir peluru hidup bersepah di atas rumput dan di dalam longkang di Lebuh Raya Kulim-Baling berhampiran Kampung Bukit Sarang Ayam di sini semalam.

Peluru-peluru yang masih boleh digunakan itu ditemui pada pukul 9.30 pagi oleh salah seorang daripada kumpulan penarik kereta yang sedang berbincang dengan pemilik tiga buah kenderaan yang terlibat dalam satu kemalangan kecil di situ.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kulim, Deputi Superintenden Chin Soo Song berkata, pada awalnya kumpulan itu hanya menemui beberapa butir peluru di tepi lebuh raya itu namun jumlah peluru tersebut bertambah apabila ia turut bertaburan dalam longkang di tepi lebuh raya.

"Polis yang memeriksa lokasi kejadian kemudian menemui 22 butir peluru. Peluru-peluru itu bertaburan di atas rumput di tepi lebuh raya dan sebahagian lagi tertimbus di dalam longkang," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut beliau, kesemua peluru bersaiz sembilan milimeter itu dipercayai dibuang oleh pihak tertentu di kawasan itu secara tergesa-gesa, berkemungkinan bagi mengelak tindakan mereka membawa bahan terlarang itu disedari oleh pihak berkuasa.